Openbaar vervoer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van HansLouise - WaarBenJij.nu Openbaar vervoer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van HansLouise - WaarBenJij.nu

Openbaar vervoer

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag zijn we op stap geweest met het openbaar vervoer.
We hadden van de week al een smartcard gekocht want anders komt er voor iedere rit $ 1 bij en vrekkig als we zijn vinden we dat zonde.
Het was erg drukkend vandaag daarom kozen we voor de bus ipv lopen. De bus bracht ons naar Irvingstreet omdat ik dacht daar een JCPenney te hebben gezien en ik nog een spijkerbroek wilde scoren. Foutje was een Target en die heeft mijn merk niet. Niet getreurd dan maar bij Modells naar binnen zodat Hans nog wat dunne shirtjes kon kopen. Toch maar Target in om ook nog een riem te kopen.
Vervolgens de metro gepakt om naar Springfield Mall te gaan, we hadden geen zin om een kwartier te wachten dus de metro genomen die een gigantisch omweg maakt maar bij het volgende station bleek dat die 3 minuten later zou komen, dus er maar weer uit. Later weer gespitst omdat alleen de blauwe lijn , buiten de spits naar ons einddoel gaat. Daar de bus genomen die ons binnen 5 minuten naar de Mall bracht.
Het zag er spookachtig uit want de Mall bleek gerestaureerd te worden en alleen Firestone, Macy's en JCPenney waren open. Maar eerst moest er gegeten worden.., bleek alleen en Deli open te zijn, Deli was een erg groot woord voor een soort snackbar waar ze wel gewone sandwiches verkochten. Verbazingwekkend de soorten frisdranken die ze verkochten om nog maar te zwijgen over de soorten chips.

Shoppingtime! Hans wilde kijken naar een soort zomerjack maar pech gehad want het seizoen is voorbij maar gelukkig hadden ze wel een dun truitje met lange mouwen( ik vrees dat hij binnenkort nog een kledingkast erbij moet hebben, lol,.
Gelukkig hadden ze mijn spijkerbroek ook en nog een blauwe bermuda. Surprise bij de kassa want hij kostte geen $ 54, geen 40 maar was afgeprijsd naar $20, begrijp er niets van.
Terug naar het station met de bus en daarna de metro en daarna met de benenwagen.
Het ziet er nu heel dreigend uit, wind is opgestoken dus ik ben benieuwd.

• 01 Augustus 2013 - 07:55

Henriette:

Ha. Vakantievierders, leuk die verslagen. En jij houdt dus ook van shoppen. Heerlijk hè en leuk als het dan meevalt bij de kassa.
    Vandaag mijn laatste werkdag.
    Geniet nog. Groetjes henriette

• 01 Augustus 2013 - 14:47

Henriette , je laatste werkdag zit er bijna op, heerlijk! Fijne vakantie!!!!

• 01 Augustus 2013 - 19:37

Joris:

Hehehe, lekker aan het shoppen dus ;-). Hier in Almere smelten we weg al komt er gelukkig zaterdag wel wat verandering in qua temperaturen :).
    Nog heel veel plezier :).

• 01 Augustus 2013 - 22:28

Jochem En Sanne:

Hopelijk blijft het lekker weer bij jullie. Anders nog een goede rede om te gaan shoppen ! ;-)